در مورد بست کمربندی استیل بدانیم

در مورد بست کمربندی استیل بدانیم

بست کمربندی فلزی استیل کارایی بسیار مشابهی با نوع پلاستیکی دارد اما از نظر مقاومت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این محصول برای خوشه بندی لوله ها و شیلنگ ها بسیار عالی است.

بست کمربندی استیل در دو مدل روکش دار و بدون روکش تقسیم شده است. این محصول بدنه صاف و لبه های صیقلی دارد و روکش کابل را خراش نمی دهد و از سوی دیگر به دست نیز آسیب نمی زند.

در بین بسته های مناسب برای خوشه بندی کابل ها، بست کمربندی استیل بهترین گزینه محسوب می شود. قفل این مدل از بست ها از نوع توپی است و ساچمه ای از جنس استیل نیز در آن استفاده شده است که در داخل محفظه قفل قرار می گیرد و در هر نقطه از بدنه بست می نشیند. این روال سبب می شود که بست در یک مسیر قفل قرار بگیرد تا شل کردن قفل پس از بستن امکان پذیر نباشد.

جنس بست کمربندی استیل

جنس به کار رفته برای بست کمربندی فلزی از جنس استیل استنلس است به طوری که قفل توپی به کار رفته برای آن سبب شده تا نصب بست آسانتر شود.

از سوی دیگر طول عمر جنس استیل بسیار بالا است و مقاومت کششی بسیار زیادی برای این بست دیده می شود و قدرت و امنیت آن نیز بالا است به صورتی که از قدرت و امنیت بالایی جهت خوشه بندی اجسام سنگین استفاده می کند.

سایز های بست کمربندی استیل

سایز های بست کمربندی استیل مختلف است و بر اساس سطح مقاومت در برابر حرارت و فشار ارزیابی می شود. این مدل از بست ها هستند که از سایز 10 الی 50 سانت ارزیابی شده است.

زمانی که به دلیل نور خورشید یا درجه حرارت نتوان از بست های پلاستیکی استفاده کرد می بایست مدل های استیل استفاده کرد که بتواند بیشترین کارکرد را داشته باشد.

معمولاً از سایزهای بزرگ بست کمربندی استیل برای نصب لیبل کابل استفاده می شود و بر اساس شماره کابل ارزیابی می شود.  بست کمربندی استیل 304 نیز ساخته شده است که دارای گوی برای قفل شدن بست است. بست های استیل معمولاً 4.5 میلیمتر است.

بست کمربندی استیل با روکش اپوکسی

بست کمربندی استیل در سه دسته کلی تقسیم شده است. دسته اول بست های استیل بدون روکش هستند و دسته دوم مشهور به بست کمربندی استیل با روکش اپوکسی است و در نهایت دسته سوم وجود دارد که دارای روکش های شیرینگ حرارتی است.

بست کمربندی استیل با روکش اپوکسی و قفل توپی وجود دارد که یک سری ویژگی های یکسان با بست های کمربندی استیل معمولی دارند اما مقاومت بیشتری دارند و در برابر شرایط آب و هوایی خاص دچار خوردگی نمی شوند.

بست کمربندی استیل با روکش اپوکسی مقاومت کششی ده برابر نسبت به بست کمربندی استیل بدون روکش افزایش دارند.

اپوکسی دامنه کاربرد گسترده ای دارد و در این محصول از حلال استفاده نشده است و حجم کمی دارد. این محصول برای درجه حرارت کاری مناسبی اجرا می شود و مقاومت شیمیایی بسیار بالایی در برابر مواد خورنده و اسیدها دارد.

بست کمربندی استیل با روکش اپوکسی مطلقاً جذب آب ندارد و سبب می شود که از جذب آب جلوگیری صورت بگیرد.

کاربرد بست کمربندی استیل

بست کمربندی فلزی از جنس استیل معمولاً مقاومت بالایی دارد و از نظر طول عمر نیز بسیار پایدار و ماندگار است. علاوه بر این، یک سری سازه های کوچک وجود دارد که شرایط را برای مدیریت و شناسایی کاربرد هر یک از کابل ها در شبکه های در هم پیچیده آسان می کند.

به طور کلی کاربرد این بست ها در صنعت و محیط های مختلف ارزیابی می شود. مهمترین کاربردی که برای بست کمربندی (Cable_tie) فلزی دیده می شود در گروه بندی و خوشه بندی کابل ها است که بیشتر مربوط به شبکه های کامپیوتری و اتاق های سرور است.

از سوی دیگر این محصول برای اتصال کابل های برق، اتصال علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوها در محیط های باز، اتصال لیبل و اتیکت و همینطور اتصالات مربوط به شیلنگ و لوله تاسیسات در کشتی ها هستند. اتصالات اشیای سنگین نیز به دیواره ها ارزیابی شده است.

 

برای مطالعه مقالات بیشتر به صفحه وبلاگ سایت مراجعه فرمایید 

نوشته قبلی

کاربرد انواع لوله های مسی

نوشته بعدی

آشنایی با پایه بست کمربندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امنیت: *

سبد خرید