شلنگ فنری ، شیلنگ باد ، شیلنگ تلفنی

شلنگ فنری به نوعی از شیلنگ می گویند که از لحاظ ظاهری مثل فنر است. این شیلنگ در بازار با اسم های مختلفی مثل شیلنگ باد و شیلنگ تلفنی (شباهت ظاهری به سیم تلفن) نیز شناخته می شود.

شلنگ فنری ، شیلنگ باد ، شیلنگ تلفنی, کیان صنعت

کاربرد

از شیلنگ فنری به منظور متصل کردن ابزارهای مختلف بادی استفاده می شود. از این وسیله برای منتقل کردن هوای فشرده شده از دستگاه کمپرسور به ابزاهای بادی مثل میخ کوب، پیستوله های بادی و … استفاده می شود. استفاده های دیگر از این شیلنگ در ماشین های سنگین، مکانیکی، کارهای ساختمانی، کارواش، خطوط مونتاژ کارخانجات و … است.

مواد سازنده

مواد سازنده این نوع شیلنگ از پلیمر(پلی اورتان) بوده و به همین دلیل انعطاف پذیری بالایی داشته و دوام بیشتری دارد. همچنین استفاده از آن به راحتی صورت می گیرد.

 

اندازه

این محصول، انواع مختلفی از نظر سایز و رنگ دارد. برای خرید شیلنگ فنری، باید سایز آن را متناسب با کاری که انجام می دهید و ابزاری که استفاده می کنید، خریداری کنید. این شیلنگ ها در اندازه های ۵ الی ۱۵ متر وجود دارند. اندازه قطر داخلی آنها بین ۲ الی ۱۲ میلی مترو قطر بیرونی آنها نیز ۶ الی ۱۶ میلی متر است.

از لحاظ قطر کوپلینگ نیز به دو دسته زیر تقسیم می شود.

  • ۵*۸ mm
  • ۸*۱۲ mm

ویژگی ها

نوعی از این شیلنگ فنری که ساخت تایوان است داری ویژگی های زیر است:

  • مقاوم در برابر ساییدگی و ضربه
  • استفاده راحت و ایمن
  • دوام بالا
  • استفاده در ابزارهای بادی مثل تعمیرات خودرو، روباتیک و…
  • دمای عملیاتی ۲۰ الی ۶۰ درجه سانتیگراد

نکات استفاده از شیلنگ فنری

به هنگام خرید این محصول حتما سالم بودن آن را چک کنید. از آنجایی که آن را توسط کوبلینگ های مخصوصی به ابزار بادی و کمپرسور وصل می کنند، پس کیفیت کوبلینگ های به کار رفته در شیلنگ نیز باید موقع خرید مورد توجه قرار گیرد.

تعمیر شیلنگ فنری آسیب دیده

در زمان کار با آن، باید حواستان باشد که زیاد کشیده نشود. چون ممکن است باعث پارگی یا سوراخ شدن آن شود. اما اگر به هر دلیلی، دچار پارگی یا سوراخی شد، می توانید به راحتی آن را تعمیر کنید. به این منظور، کافی است که کارهای زیر را انجام دهید:

به وسیله سیم چین یا ابزار دیگری، قسمت آسیب دیده را برش دهید. مهم نیست که قسمت آسییب داده چقدر باشد،  اما مهم است قسمت های آسیب دیده نزدیک هم باشند تا بتوان شیلنگ را از قسمت مشخصی برش دارد.

درمرحله بعدی، به وسیله دو آچار ۱۳ و ۲۲، کوبلینگ را از مهره ای که فنر به آن وصل شده است جدا کنید. سپس مهره را از قسمت برش داده شده جدا کنید و به شیلنگ سالم وصل کنید. بعد هم کوپلینگ را به شیلنگ وصل کنید. در نهایت هم اقدام به بستن مهره کنید. حواستان باشد که حتما مهره را محکم کنید.

نوشته قبلی

معرفی 3 مدل شیلنگ باد و کارکرد آن

نوشته بعدی

راهنمای خرید شیلنگ حصیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امنیت: *

سبد خرید