قیمت شیلنگ خرطومی ، باکیفیت ، و انواع آن

شیلنگ خرطومی

شاید شما هم تا کنون اسم شیلنگ خرطومی را شنیده باشید. در برداشت اول، همه فقط یک مدل از آن که برای همه ما نوستالژی است، به ذهنشان می آید؛ اما باید بدانید که دارای انواع و اقسام مختلفی است و همچنین در سایزها و اندازه های متفاوتی تولید می شود و مصارف زیادی دارد. ما در این مقاله در مورد انواع مختلف آن صحبت می کنیم و نکاتی را حین خرید آن گوشزد می کنیم. پس با ما همراه باشید.

شیلنگ خرطومی چیست؟

قبل از اینکه به انواع شیلنگ های خرطومی و قیمت آنها بپردازیم، ببینیم که به چه مدلی گفته می شود؟

قیمت شیلنگ خرطومی ، باکیفیت ، و انواع آن, کیان صنعت

شیلنگ های خرطومی به آن دسته از شیلنگ هایی گفته می شود که سطح داخلی آن ها صاف بوده و سطح خارجی آنها دارای برآمدگی هایی عاج مانند است. در واقع این برآمدگی های عاج مانند باعث می شوند که استقامت شیلنگ در برابر فشارهای بیرونی افزایش پیدا کند. به خاطر همین شکل ظاهری این شیلنگ است، که به شیلنگ خرطومی معروف شده است.

ماده اصلی که برای ساخت انواع شیلنگ ها استفاده می شود، PVC است و نیز مانند سایر شیلنگ ها، از این ماده تشکیل شده است و تولید کنندگان با کمک همین ماده این مدل شیلنگ را تولید و روانه بازار می کنند.

انواع کاربرد

شیلنگ های خرطومی در صنعت و کشاورزی دارای نقش بسیار کلیدی و حیاتی هستند و استفاده های زیادی در این دو حوزه دارند. این مدل شیلنگ بر اساس نوع کاربردی که دارد در سایزها و متراژ های مختلفی تولید می شوند. برای مثال، شیلنگ خرطومی ۲ اینچ، دارای سایز ۲ اینچ بوده، همچنین ۶ اینچ و ۴ اینچ و … نیز از انواع آن هستند.

به صورت کلی اگر بخواهیم به انواع کاربردهای این مدل شیلنگ بپردازیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال دادن انواع مواد پودری، مایع و گازی در صنایع مختلف
  • انتقال آب به مناطق مختلف زمین های کشاورزی
  • انتقال دادن انواع مواد مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی
  • مورد استفاده قرار گرفتن این مدل شیلنگ در امور آزمایشگاهی
  • و …

انواع مدل های موجود در بازار

همانطور که پیش تر گفته شد، شیلنگ های خرطومی دارای کاربردهای مختلفی هستند که هر کدام برخی از نیازهای بازار را برطرف می کنند. ما در این قسمت به برخی از پرفروش ترین مدل های شیلنگ های خرطومی در بازار اشاره می کنیم:

  •  فنردار
  •  کشاورزی
  • هلی فلکس
  • فلکسیبل
  •  پمپ بنزین
  • دریل
  • و …

رنگ های مختلف شیلنگ های خرطومی

در کنار اندازه های متفاوت شیلنگ های خرطومی مانند شیلنگ خرطومی ۲ اینچ، این شیلنگ ها در رنگ های بسیار مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برای مثال می توان به رنگ های سبز، قرمز، طوسی، آبی و … اشاره کرد.

شیلنگ فنردار خرطومی

در واقع به نوعی از شیلنگ های خرطومی گفته می شود که به کمک یک عدد سیم تقویت می شوند. این سیم به صورت مارپیچ دورتادور شیلنگ را فرا می گیرد. همین امر باعث ایجاد یک حالت فنری در این مدل شیلنگ می شود که به آن فنردار می گویند. از طرف دیگر، از یک نوع ماده انعطاف پذیر نیز برای ساخت آن استفاده می شود تا طول عمر آن را بالا ببرد.

این محصول بسته به نوع ماده سازنده اش، دارای مدل های مختلف با کاربردهای مختلفی است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

  •  فنردار هیدرولیک

در ساخت آن از یک ماده انعطاف پذیر پلاستیکی استفاده می شود.

  • کامپوزیت فنردار

جنس ماده این مدل شیلنگ از کامپوزیت است و به کمک سیم هلیکات نیز تقویت می شود.

  •  فنردار پی وی سی

PVC به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی، سایش و مواد شیمیایی دارد، ماده ای اساسی در ساخت انواع شیلنگ های خرطومی است. از این نوع فنردار در صنعت استفاده می شود.

شیلنگ کشاورزی خرطومی

به دلیل طول عمر بالا و وزن پایینی که دارد بسیار در این صنعت کشاورزی پرکاربرد است. همچنین در برابر خوردگی و سایش نیز مقاوم بوده و میزان زبری آن پایین است. این شیلنگ رسانای جریان برق و الکتریسیته نیست و این به عنوان یک نارسانا شناخته می شود. همچنین شیلنگ های خرطومی کشاورزی دارای انعطاف نسبتا خوبی هستند و استحکام کششی بالا و ضربه گیری خوب نیز از دیگر مزایای این مدل از شیلنگ است.

کاربردهای شیلنگ خرطومی کشاورزی

از این محصول برای پمپ و انتقال آب و فاضلاب، منتقل کردن انواع پودر و غلات و ذرات، انواع امور مربوط به آبرسانی و آبیاری و … استفاده می شود. برای مثال یکی از بهترین آنها، شیلنگ خرطومی آبیاری ۲ اینچ است که از آن برای انتقال آب و آبیاری استفاده می کنند. در صنعت کشاورزی برای منتقل کردن آب از یک محل به زمین و مزارع مورد نظر و یا استخر جهت آبیاری و یا ذخیره آب، از این نوع استفاده می شود.

شیلنگ هاب خرطومی کشاورزی بسته به نوع کاری که قرار است از آن ها انتظار داشته باشند، به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال، دارای سازهای مختلف از ۱ اینچ تا ۸ اینچ است. از پرفروش ترین لوله های خرطومی کشاورزی می توان به لوله خرطومی آبیاری ۲ اینچ اشاره کرد.

شیلنگ خرطومی هلی فلکس

وظیفه اصلی این مدل شیلنگ، مکش و جابجا نمودن انواع مایعات است. برای مثال می توان برای منتقل نمودن آب در زمین های کشاورزی و یا انتقال انواع مواد شیمایی در صنایع مختلف و کارخانه ها اشاره نمود.

از مزایای عمده آن می توان به استقامت بالا، انعطاف مناسب و وزن سبک اشاره کرد که باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن در صنایع مختلف شده است.

شیلنگ خرطومی فلکسیبل

نوع دیگری از شیلنگ های فلزی است که به اختصار به آن لوله فلکسیبل نیز گفته می شود که بیشتر برای محافظت و پوشش کابل ها و سیم ها در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. هرچند بسته به نوع آنها، می توان برای انتقال مواد مایع و گاز نیز استفاده کرد. این محصول دارای ۳ لایه است: لایه درونی، لایه بیرون، لایه میانی.

جنس لایه درونی و بیرونی را معمولا از آلومینیوم لمینیت می سازند و جنس لایه میانی از عایق پلی اتلن. همین امر موجب شده تا قیمت آن متغییر باشد. این لوله ها دارای ویژگی های برجسته زیادی هستند. برای مثال دارای انعطاف پذیری قابل توجه اند و قابلیت حمل و نصب آسان دارند.

همین ویژگی ها باعث شده تا بسیاری از افرادی که در صنایع ساختمان سازی کار می کنند به فکر خرید شیلنگ خرطومی باشند.

شیلنگ پمپ بنزین خرطومی

یکی دیگر از پرفروش ترین مدل های این شیلنگ، شیلنگ خرطومی پمپ بنزین است. هنگامی که قصد خرید آن را داشتید باید بدانید که در ابتدا باید دمای فرآورده انتقالی را مد نظر بگیریم. دانستن دمای انتقالی فرآورده مورد نظر می تواند باعث شود که در دراز مدت تغییری در ساختار آن ایجاد نشود.

در کنار دانستن این نکته، باید فشار عملکرد مایع را نیز اندازه گیری کرده و به دست آورید. باید حتما میزان فشاری که پمپ بر روی سیستم ایجاد کرده است را محاسبه کرد و بر اساس آن اقدام به خرید این محصول نمود. اگر فشار شیلنگ کمتر از سیستم بود، باعث خواهد شد که استحکام شیلنگ کاهش پیدا کند و در صورت بیشتر بودن فشار نیز یک هزینه ای اضافی برای خرید شیلنگ بر روی دست خود گذاشته اید.

شیلنگ خرطومی دریل

این شیلنگ همانطور که از نامش پیداست، برای نصب بر روی سیم دریل ها برقی استفاده می شود. هنرمندان صنایع دستی، معرق کاری، پیکر تراشی، برقکاران، تراشکاران و تمامی افرادی که در کار با دریل هستند، می توانند اقدام برای خرید آن اقدام نمایند.

قیمت شیلنگ خرطومی ، باکیفیت ، و انواع آن, کیان صنعت

معمولا بسته به جنس آن، قیمت آن نیز متفاوت است. همچنین باید دریل باید دارای ویژگی های خوبی مانند انعطاف پذیری مناسب، مقاومت بالا در برابر ساییدگی و خوردگی و … باشد. حتما قبل از خرید این نوع شیلنگ، به طول سیم دریل خود دقت نمایید تا مناسب ترین آن را را تهیه کنید.

خرید شیلنگ خرطومی

قبل از اقدام به خرید این مدل شیلنگ در نوع و مدل مورد نیاز، باید به یک سری نکات توجه کنید. برای مثال شما باید بدانید که برای چه مدل فعالیتی قصد خرید دارید. برای مثال می خواهید چه ماده ای را از آن عبور دهید، میزان سایز و اندازه شیلنگ خرطومی چقدر باشد؟ میزان انعطاف پذیری آن چقدر باشد؟ و …

حتما قبل از اینکه بخواهید بخرید، این سوالات را از خودتان بپرسید تا بهترین خرید را بسته به نیازتان داشته باشید.

نوشته قبلی

خرید عمده شیلنگ آبگرمکن

نوشته بعدی

بست کمربندی یا بست پلاستیکی یا بست زیپی کدام یک؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امنیت: *

سبد خرید